به گزارش ایران کمدی ماه مبارک رمضان را با برکات و فیوضات معنوی بی شمار آن پشت سرگذاشتیم تا در عید سعید فطر حلاوت بندگی را جشن بگیریم.
سینما رفتن آن هم به صورت خانوادگی در شب های ماه رمضان یکی از تجربه های لذت بخشی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما امسال این فضا نیز همچون سایر فعالیت های هنری با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. به این ترتیب علاقه مندان به سینما به نوعی با یک خلا فرهنگی مواجه شده اند. با این حال گسترش بستر های ویدئویی پخش فیلم VOD و البته شبکه نمایش خانگی تا اندازه ای این کمبود را جبران کرده است.
در کنار همه ویژگی های معنوی و انسان ساز عید فطر، این عید خجسته برای اهالی سینما (چه مخاطبان و چه فیلمسازان) یکی از مناسبت های مهم و یاد آور آغاز دور جدید از اکران های سینمایی است که با عنوان «اکران عید فطر سینما ها» از آن یاد می شود.
در سلسله گزارش های «آپاراتچی» به معرفی فیلم های جذابی پرداختیم که می توانست در شب های ماه مبارک رمضان اوقات فراغت خانواده ها را پر کند. این فیلم ها لزوماً آثار جدیدی نبودند و ممکن بود به دهه شصت یا هفتاد نیز مربوط باشند. ضمن این که از حیث کیفیت هنری نیز تنوع فراوانی دارند. می توان گفت «جذابیت» عنصر اصلی آنها بود که لحظات خوشی را برای تماشاگران رقم می زند. فیلم هایی که در شبکه نمایش خانگی یا بسترهای مختلف پخش اینترنتی به راحتی در دسترس قرار دارد.
البته این سینمایی کمدی منتقدان فراوانی نیز داشت که عمده آنان را مردم تشکیل میدادند!